Regulamin sklepu

Drogi Kliencie,
w tym miejscu znajdują się wszystkie ważne informacje: pomocne w kontakcie z nami, w tym, jak wygląda proces realizacji zamówienia, wysyłki, możliwość odstąpienia od umowy oraz procedura złożenia reklamacji.

Złożenie przez Państwo zamówienia na określony towar na stronie www.handloteka.com.pl oznacza akceptację poniższych postanowień.

Sprzedaż prowadzona przez:
HANDLOTEKA Tamara Skorowska
ul. Porębskiego 39/1
80-180 Gdańsk
NIP: 589-113-01-31
REGON: 222180757

Firma wpisana do CEIDG przez Prezydenta Miasta Gdańska.

Dane do wpłat przelewem:
HANDLOTEKA Tamara Skorowska
nr konta: 25 1950 0001 2006 4665 9952 0002 Idea Bank

Dział sprzedaży, reklamacji i zwrotów:
tel: 535-615-150
e-mail: biuro@handloteka.com.pl

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8-17.

Na maile odpowiadamy na bieżąco w godzinach pracy (odpowiedź przeważnie w ciągu 24 godzin).  Jeżeli na wysłany mail nie otrzymano odpowiedzi, prosimy o upewnienie się, czy mail doszedł lub o kontakt telefoniczny.

ZASADY ZAKUPU TOWARU

  1. Firma HANDLOTEKA prowadzi sprzedaż wysyłkową. W celu szybkiej i sprawnej realizacji zamówień nie prowadzimy odbioru osobistego w magazynie naszej firmy. Zakupione towary wysyłamy do Klienta po zaksięgowaniu wpłaty bądź po otrzymaniu informacji z wyborem przesyłki pobraniowej, w dni robocze od poniedziałku do piątku.
  2. Zamówienia staramy się przygotować do wysyłki w ciągu 1-2 dni roboczych, z wyjątkiem ofert, gdzie ustalono dłuższy czas na przygotowanie zamówienia. W wyjątkowych sytuacjach, czas realizacji zamówienia może się wydłużyć, o czym Klient zostanie poinformowany mailowo bądź telefonicznie. Ze względu na dużą ilość zakupów w weekendy oraz w dni świąteczne, wolne od pracy, paczki nadawane są w pierwszych dniach roboczych według kolejności zamówień.
    W związku z tym ich wysyłka może się nieznacznie wydłużyć.
  3. Oświadczamy, że wszystkie oferowane przez nas produkty są produktami nowymi, bez wad,
    z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży. Produkty są sprawdzane i oglądane przed wysyłką.
  4. Po złożeniu zamówienia prosimy o wypełnienie prawidłowo Formularza Opcji Dostawy:
  • informacji o wybranej formie zapłaty za towar (wpłata na rachunek, wysyłka za pobraniem),
  • informacji o formie wysyłki (Poczta Polska, paczkomaty),
  • informacji o rodzaju zakupionego towaru (jeśli są do wyboru różne kolory, moce lub rodzaje, wzory),
  • danych do wysyłki (jeśli towar ma być wysłany na adres inny niż podany w danych Kupującego),
  • danych do wystawienia faktury (jeśli Klient życzy sobie fakturę VAT).

PŁATNOŚĆ

Sprzedawca przewiduje następujące formy płatności:

  • przedpłata poprzez PAYU,
  • przedpłata na konto bankowe (w tytule przelewu należy wpisać nazwę użytkownika, celem identyfikacji). Prosimy o zapłatę w terminie do 7 dni roboczych od daty zakupu. Dane do przelewu: HANDLOTEKA Tamara Skorowska; nr konta: 25 1950 0001 2006 4665 9952 0002 Idea Bank ,
  • płatność za pobraniem przy odbiorze.

Do zakupionego towaru wystawiamy dowód zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT. W przypadku wyboru faktury VAT prosimy o podanie danych firmy od razu przy składaniu zamówienia.

WYSYŁKA

  1. Kupujący upoważnia firmę HANDLOTEKA Tamara Skorowska
    do podejmowania w swoim imieniu i na swoją rzecz wszelkich czynności faktycznych związanych z nadawaniem zakupionych produktów.
  2. Zamówiony produkt wysyłany jest do Klienta za pośrednictwem: Poczty Polskiej, InPostu, na terenie Polski. Omawiana przesyłka jest usługą w szczególności w znaczeniu omówionym ustawą z dn 2 marca 2000r. Dz.U. Nr 22 poz. 271 Rozdz. 2 Art. 10 pkt. 3.1.
  3. Koszty związane z wysyłką towaru ponosi Klient (Kupujący).
  4. Informujemy, cennik dostawy jest dostępny dla Klienta w zakładce „Dostawa i płatność”.
  5. Sprzedawca informuje Kupującego, że domyślną formą dostawy Sprzedającego jest najtańsza opcja przesyłki z proponowanych wariantów dostawy z cennika. Pozostałe formy dostawy w tej samej ofercie są przesyłkami opcjonalnymi realizowanymi wyłącznie na życzenie Klienta.
    W przypadku odstąpienia od umowy zostanie zwrócony Klientowi koszt najtańszej przesyłki rejestrowanej z cennika.
  6. Do Klienta należy wybór opcji dostawy. Przesyłki pocztowe rejestrowane z wyłączeniem listów nierejestrowanych wg. regulaminu Poczty Polskiej / Inpost-u są przesyłkami zabezpieczonymi na wypadek uszkodzeń w transporcie/ zagubienia (z wyłączeniem towarów delikatnych i szklanych, które powinny być wysyłane na szczególnych warunkach). Ubezpieczenie towarów delikatnych
    i szklanych jest opcją dodatkowo płatną, którą Klient może dopłacić do podstawowej opcji wysyłki (wg cennika Poczty Polskiej, Inpostu). Przesyłki rejestrowane posiadają nr nadawczy, można je monitorować online. Standard dostarczenia poszczególnych przesyłek określa szczegółowo regulamin operatora pocztowego, który jest udostępniony opinii publicznej. Przesyłki kurierskie
    w swej cenie zawierają ubezpieczenie transportowe do wartości wysłanych produktów. Standard dostarczenia przesyłki to 24-48 godzin roboczych od poniedziałku do piątku. Przesyłki nierejestrowane Poczty Polskiej są to przesyłki, które nie posiadają nr nadawczego i nie można ich monitorować online oraz przy tego rodzaju przesyłkach nie ma możliwości wniesienia reklamacji wobec Poczty Polskiej. Standard dostarczenia poszczególnych przesyłek określa szczegółowo regulamin operatora pocztowego, który jest udostępniony opinii publicznej.
    W związku z powyższym polecamy wszystkie opcje dostawy monitorowanej (przesyłki rejestrowane): listy polecone / paczki / przesyłki kurierskie. W przypadku wyboru przesyłki listem zwykłym nierejestrowanym (list ekonomiczny lub priorytetowy) Firma HANDLOTEKA nie ponosi odpowiedzialności za zgubienie /zniszczenie przesyłki przez Pocztę Polską.
  7. Na daną opcję dostawy składa się wartość usługi transportowej wg wybranego operatora oraz koszty związane z obsługą zamówienia.
  8. Koszt przesyłki produktu do Klienta poza terytorium Polski będzie każdorazowo uzgadniany
    i przesłany do akceptacji.
  9. Wysłanie towaru do Kupującego jest chwilą przejścia praw własności produktu. O wysłaniu towaru Klient zostanie poinformowany mailowo. W przypadku przesyłek rejestrowanych na adres e-mail Kupującego powinien wygenerować się nr nadawczy przesyłki, który można monitorować
    w systemie wybranego operatora.
  10. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu przesyłki w momencie odbioru (nie tylko opakowania zewnętrznego, ale również właściwego produktu). Firma HANDLOTEKA nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia towaru powstałe w trakcie dostawy. W przypadku uszkodzenia towaru powstałego w transporcie Kupujący jest zobowiązany do wypełnienia protokołu szkody
    z Pocztą Polską / Inpostem, a następnie poinformowanie Sprzedającego oraz przesłanie sporządzonego protokołu (scanem) do siedziby firmy HANDLOTEKA w celu uruchomienia procedury reklamacyjnej. Sprawdzenie przesyłki w momencie odbioru ułatwia dochodzenie roszczeń wobec danego operatora. W przypadku uruchomienia procedury reklamacyjnej Sprzedawca prosi Kupującego o dostarczenie wszystkich potrzebnych dokumentów: protokół szkody z opisem, zdjęcia uszkodzenia opakowania/produktu, oświadczenie o scedowaniu praw na Sprzedającego z tytułu odszkodowania za uszkodzenie towaru przez operatora pocztowego itp. Dostarczenie wszystkich dokumentów potrzebnych do złożenia reklamacji u operatora pocztowego pozwala na wydanie Kupującemu nowego produktu wolnego od wad oraz wyłączenie osoby Kupującego z całego procesu reklamacyjnego u operatora pocztowego.
  11. Towar staramy się wysłać w ciągu 1-2 dni roboczych od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem ofert w których wskazano inny czas realizacji zamówienia. O wszystkich przesunięciach czasowych
    w realizacji wysyłki, Klient zostanie poinformowany mailowo bądź telefonicznie.
  12. W celu szybkiej realizacji zamówienia Klient zobowiązany jest do poinformowania sprzedawcy
    o wyborze opcji dostawy, cechach szczególnych produktu (kolor, rozmiar, zasilanie itp.), a także ewentualnej wysyłce na adres inny niż zawarty w zamówieniu, najlepiej w momencie składania zamówienia w „Wiadomości dla Sprzedającego”. W sytuacjach, gdy Kupujący pomyli się
    w zamawianych ilościach należy niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą i poinformować go mailowo, bądź telefonicznie o błędzie. Błędne ilości zostaną skorygowane.
  13. W przypadku zamówień realizowanych na specjalne zamówienie Klienta, czas dostawy będzie ustalony z Klientem indywidualnie.
  14. Czas dostawy to czas przygotowania zamówienia + czas dostawy operatora.
  15. W przypadku nieodebrania przesyłki z winy Kupującego, Kupujący ma obowiązek wobec Sprzedającego pokryć koszty przesyłki zwrotnej. Koszt ponownej wysyłki pokrywa również Kupujący.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY, ZWROT

  1. Klientowi przysługuje prawo odstąpienia od zawartej umowy kupna produktu bez podania przyczyny nie później niż w terminie 14 dni od daty doręczenia Klientowi produktu. Prawo do rezygnacji dotyczy TYLKO konsumentów, czyli osób prywatnych (nie prowadzących działalności gospodarczej). Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktu należy wysłać na adres siedziby Sprzedawcy (w wersji pisemnej lub elektronicznej). Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi Klientowi na trwałym nośniku otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu otrzymanej ceny produktu, a Klient zobowiązany jest do zwrotu produktu. Zwrot produktu powinien nastąpić niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia przesłania odstąpienia.
  1. W piśmie zawierającym oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktu Klient zobowiązany jest wskazać numer rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot uiszczonej przez niego kwoty. Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę (cenę produktu oraz koszt wysyłki od Sprzedawcy do Kupującego) niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy sprzedaży i przyjęcia przez sprzedawcę zwracanego produktu. Zgodnie z art. 13 ust. 2 dyrektywy 2011/83 oraz art.33, Dz. U. 2014, poz.827, Ustawa z dnia
    30 maja 2014 r. o prawach konsumenta) jeżeli Kupujący wyraźnie wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańsza domyślna przesyłka oferowana przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów, niż wartość najtańszej oferowanej opcji wysyłki rejestrowanej.
  2. Zwroty środków wpłaconych realizowane są bezpłatnie na polski rachunek bankowy Klienta lub na polski rachunek bankowy innej osoby wskazany pisemnie.
  3. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (w tym koszt dostarczenia go do Sprzedawcy) oraz jest odpowiedzialny za zmniejszenie jego wartości wynikające z korzystania z niego
    w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
    W związku z tym prosimy Klientów o właściwe obchodzenie się z produktem oraz jego opakowaniem do momentu podjęcia decyzji o zachowaniu produktu, aby nie zmniejszyć jego wartości rynkowej w przypadku odstąpienia od umowy.
  4. WZÓR ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Miejscowość, data
Imię i nazwisko konsumenta
Adres zamieszkania
Nazwa  użytkownika
Nr dokumentu zakupu
Data zakupu

Nazwa i adres przedsiębiorcy
HANDLOTEKA Tamara Skorowska
80-180 Gdańsk, ul. Porębskiego 39/1

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.

Oświadczam, że zgodnie z art. 27, Dz. U. 2014, poz. 827, Ustawa z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta odstępuję od umowy sprzedaży nr …………………………………., zawartej dnia ……………….., otrzymanej dnia ………………….. na następujące produkty……………………………………………………………………………………………………………. . Proszę o zwrot kwoty ………………….. zł (słownie …………………………………………….złotych)  na konto nr………………………………………………………………………………………………………….. .

Pouczenie:

  1. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (w tym koszt dostarczenia go do Sprzedawcy).
  2. Sprzedawca zwróci Klientowi kwotę (cenę produktu oraz koszt wysyłki od Sprzedawcy do Kupującego) niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy sprzedaży i przyjęcia przez sprzedawcę zwracanego produktu. Zgodnie z art.33, Dz. U. 2014, poz.827, Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta jeżeli Kupujący wyraźnie wybrał sposób dostarczenia inny niż najtańsza domyślna przesyłka oferowana przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów, niż wartość najtańszej oferowanej opcji wysyłki rejestrowanej.
  3. Klient odpowiada za wszelkie zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania
    z niej w sposób inny niż konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W związku z tym uprasza się Klientów o właściwe obchodzenie się z produktem oraz jego opakowaniem, aby nie zmniejszyć jego wartości rynkowej
    w przypadku odstąpienia od umowy.
  4. Jeżeli ze względu na swój charakter produkt nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą, Kupujący będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru równym kosztom wysyłki towaru od Sprzedawcy do Kupującego. Sprzedawca zajmie się zleceniem odbioru przesyłki, a Kupujący przygotuje ją do odbioru.
  5. Według ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (art.38) odstąpienie od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku umowy:
    • o świadczeniu usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
    • w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji (jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy);
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
      o prenumeratę zawartej w drodze aukcji publicznej;
    • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych
      z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli
      w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę
      o utracie prawa odstąpienia od umowy.

 

REKLAMACJE

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczania towarów bez wad oraz w odniesieniu do Konsumentów, odpowiada za ich wady na zasadach uregulowanych w art. 556 i n. Kodeksu Cywilnego (rękojmia za wady).
  2. Reklamacji nie podlegają:
  • przedmioty uszkodzone mechanicznie lub niewłaściwie użytkowane przez Klienta lub osoby trzecie
  • naturalne zużycie produktu lub jego części np. baterii, bezpieczników itp.
  1. Za szkody wywołane użytkowaniem produktów niezgodnie z ich przeznaczeniem, nadużycie produktów, bądź użytkowanie niezgodne przepisami prawa odpowiada Klient.
  2. W przypadku stwierdzenia domniemanej wady fizycznej w pierwszej kolejności prosimy o kontakt mailowy, bądź telefoniczny. W wielu przypadkach jesteśmy w stanie pomóc Klientowi na odległość.  Dzięki kontaktowi z nami szybko zakwalifikujemy zgłoszenie i przedstawimy Państwu dalszą procedurę postępowania.
  3. Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane będą w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę. Jeżeli podane w reklamacji z tytułu rękojmi dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji lub reklamacja wymaga przesłania reklamowanego towaru, Sprzedawca zwróci się do Klienta, składającego reklamację, o uzupełnienie we wskazanym zakresie. W takim przypadku 14 dniowy termin rozpatrzenia reklamacji biegnie od chwili jej uzupełnienia.
  4. Prosi się o kontakt z HANDLOTEKA przed odesłaniem produktu. Jeżeli reklamacja wymaga przesłania reklamowanego towaru, towar należy dostarczyć lub odesłać przesyłką pocztową na adres HANDLOTEKA, ul. Porębskiego 39/1, 80-180 Gdańsk. Firma nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem. Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego pokrywa Klient (Kupujący), chyba że strona Sprzedająca ustali inaczej.  W przypadku reklamacji uznanej za zasadną, Klient otrzyma zwrot poniesionych kosztów odesłania produktu reklamowanego na konto bankowe. Sprzedawca pokrywa koszt odesłania towaru na reklamacje pocztą maksymalnie do wartości
    12 zł.  Jeżeli Klient odeśle na reklamacje produkt innym droższym sposobem, różnica
    w poniesionych kosztach leży po stronie Klienta. Jeżeli rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą, prosimy o kontakt z Nami w celu uzgodnienia sposobu dostarczenia produktu. Koszt odesłania zasadnej reklamacji do Klienta pokrywa Sprzedawca. W każdej innej sytuacji koszty przesyłek ponosi Klient.
  5. W celu złożenia reklamacji należy przedstawić:
  • paragon fiskalny lub kopia faktury VAT, a jeżeli nie jest to możliwe inne potwierdzenie zakupu towaru,
  • towar z opisem usterki oraz żądaniem kupującego (jeżeli jest to produkt mechaniczny, elektryczny najlepiej dołączyć również opis miejsca zamontowania produktu, model pojazdu itp.),
  • dane kontaktowe (imię, nazwisko, adres, telefon, adres e-mail).
  1. Informacje o postępach zgłoszenia reklamacyjnego będą przekazywane za pośrednictwem wiadomości e-mail.
  2. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od dnia ich wpłynięcia. Towar
    z ujawnioną wadą może zostać wymieniony na nowy pełnowartościowy lub naprawiony, a jeśli będzie to już niemożliwe (na przykład z powodu wyczerpania zapasów), Firma zwróci nabywcy równowartość ceny towaru lub zaoferuje mu do wyboru inny dostępny w sklepie internetowym towar. Jeżeli ujawniona wada jest nieznacząca do użytkowania produktu Sprzedawca może zaproponować Klientowi obniżenie ceny produktu.
  3. Sprzedawca sprzedaje produkty, które Klient może przygotować do użytku oraz zamontować we własnym zakresie, bez potrzeby zlecania montażu/demontażu osobom trzecim. Zlecenie przez Klienta montażu/demontażu osobom trzecim jest jego dobrowolnym wyborem. W związku z tym Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za montaż i demontaż produktów oraz za inne koszty pośrednie jakie zapłacił Klient.
  4. W okresie trwania procesu reklamacyjnego Firma nie wydaje produktów zastępczych.

PRYWATNOŚĆ

Zapewniamy, że dane osobowe uzyskane od Kupującego w drodze realizacji zamówienia umieszczane są w bazie danych HANDLOTEKI, a następnie wykorzystywane wyłącznie w celu realizacji zamówienia. Kupujący ma prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich modyfikacji.
Kopiowanie i rozpowszechnianie ich bez zezwolenia jest wzbronione. Naruszenie praw autorskich może skutkować odpowiedzialnością prawną, określoną w szczególności w przepisach ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i przepisach kodeksu cywilnego oraz przepisach prawa prasowego.